Pogotowie techniczne, dźwigowe i likwidacja szkód
W godzinach pracy Spółdzielni wszystkie awarie należy zgłaszać do właściwej dla danego miejsca Administracji Osiedla FSM:
•AO „Nad Wisłą”, „Tatrzańskiego” i „Niepodległości” | ul. Wyzwolenia 95, tel. 52 344-14-98 wew. 1 lub 52 343-02-72 wew.110 |
|
•AO „Bohaterów” i „Przylesie” | ul. Fiedlera 9, tel. 52 344-37-89 wew. 1 lub 52 343-02-72 wew.120 |
|
•AO „Bajka” i „Szybowników” | ul. Rataja 2, tel. 52 343-05-06 wew. 1 lub 52 343-02-72 wew.130 |
|
Poza godzinami pracy Spółdzielni (w tym soboty, niedziele i święta)
- Pogotowie techniczne:
Awarie instalacji wodnej, kanalizacyjnej i elektrycznej należy zgłaszać do firmy „Instalsystem” tel. 605-268-653, 603-929-347
Do obowiązków Pogotowia Technicznego należy usuwanie przecieków i awarii (z uwzględnieniem problemu własności instalacji) oraz wykonywanie robót zabezpieczających mienie Spółdzielni przed skutkami awarii - Pogotowie dźwigowe:
Schindler Sp. z o.o. – awarie windy w budynkach przy ulicy: Witeckiego 1, Igrzyskowej 1 kl. 3, Duboisa 6, Fieldorfa 4 kl. 1 (1 dźwig), Bielawskiego 2, Kleina 4 kl. 4 i 5, Kleina 7 kl. 3 i 4, Łabendzińskiego 4, Łochowskiego 4 kl. 3, Łochowskiego 7 kl. 3 i 4 tel. 800-707-401
Sobi-Tech – awarie windy w budynkach: ul. Witeckiego 2, ul. Witeckiego 3, ul. Zarembiny 21 kl. 1 tel. 601-979-095
Elwind Sp. z o.o. – w budynkach: ul. Duboisa 2, Golloba 12, Gryfa Pomorskiego 5A, 5B oraz Lawinowej 20 tel. 606-995-002
Thyssenkrupp Elevator Sp. z o.o. – w budynku przy ul. Gryfa Pomorskiego 5C, tel. 606-958-206, 801-44-70-70
Pobud Sp z o.o. – pozostałe budynki, tel. 52-320-22-34, 512-384-658
Ubezpieczyciel nieruchomości:
Nieruchomości FSM ubezpiecza firma „UNIQA”. Szkody należy zgłaszać do Administratora Nieruchomości.
Zasady dotyczące usuwania awarii w FSM
Usuwanie awarii części wspólnej nieruchomości nie obciąża finansowo osoby zgłaszającej awarię. Obowiązek utrzymania instalacji wewnętrznych w pełnej sprawności technicznej należy do jej właściciela. Podział instalacji w zależności od jej własności został zapisany w Regulaminie porządku domowego i współżycia mieszkańców oraz w Regulaminie zasad używania lokali FSM.
Do obowiązków Spółdzielni należy usuwanie awarii:
• instalacji wody ciepłej i zimnej do zaworu odcinającego bez tego zaworu,
• pionów kanalizacyjnych z wyłączeniem podejść kanalizacyjnych,
• instalacji gazowej do zaworu odcinającego bez tego zaworu,
• instalacji elektrycznej do zabezpieczenia przedlicznikowego lokalu,
• instalacji wentylacyjnej w zakresie pionów.
Odpłatną usługę np. wymianę cieknącego wężyka przy spłuczce, czy naprawę nieszczelnej kuchenki gazowej można zlecić Administracji Osiedla, firmie „Instalsystem” s.j. lub innej, zatrudniającej osoby posiadające stosowane uprawnienia.